Przyszedł czas na najpoważniejszy projekt z mojej modelarsko szkutniczej
nauki. Mam nadzieję, że za dwa lata wystartuje nim w zawodach klasy
NSS-A. W między czasie zamierzam kontynuować budowę, K&M i
przygotować pozostałe jachty do przyszłego sezonu, więc jest co robić .
Skerry
cruiser Mälar 30 SARINA został zbudowany przez Erikssona Varva w
Strägnäs w Szwecji jako numer 41 w 1938 r.Kadłub po remoncie jest
wykonany z drewna sosnowego oraz ram stalowych. SARINA otrzymała nowy
drewniany maszt, zawierający części metalowe i takielunek oraz nowy
pokład tekowy. Nadbudówka i obramowanie kokpitu są z mahoniu i są
politurowane, co podkreśla jej szlachetne linie. Kadłub zakupiłem od
kolegi z modelarni w stanie jak na zdjęciach. Prace rozpoczynam, od
steru i budowy całego wnętrza - wręgi usztywniające kadłub i mocowanie
masztu, półki pod windę i serwo steru. Następnie szpachlowanie i
malowanie kadłuba oraz drewniany pokład. Model powstaje według planów
opracowanych przez Macieja Roszkowskiego, a zamieszczonych w Modelarzu
4/2000. Skala modelu to 1:8.
Szablon steru, wycięty z tektury - docelowo będzie z zalaminowanej balsy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz